Η βιωματική μάθηση χαρακτηρίζεται ως ένας εναλλακτικός τρόπος εκπαίδευσης σε αντιπαραβολή και αντίθεση με τον “παραδοσιακό” τρόπο εκπαίδευσης που συσχετίζεται με την μετωπική διδασκαλία και την απομνημόνευση της ύλης (Τριλίβα & Αναγνωστοπούλου, 2008). Το ερώτημα είναι κατά πόσο είναι σωστό η βιωματική εκπαίδευση να χαρακτηρίζεται ως “εναλλακτική” και όχι ως επιτακτική ανάγκη στον 21ο αιώνα; Ποιες είναι οι ανάγκες και ποιοι οι λόγοι που χρίζουν την βιωματική εκπαίδευση σημαντική;

 Το πιο σημαντικό στοιχείο σε αυτήν την διαδικασία είναι οι ίδιοι οι μαθητές αφού αναλαμβάνουν και έχουν πρωταγωνιστικό ρόλο στην διαδικασία της μάθησης. Είναι οι ίδιοι το επίκεντρο του κάθε μαθήματος και όχι ο δάσκαλος και το μάθημα.
Το μάθημα κρίνεται από το αποτέλεσμα, δηλαδή από τι και πως μαθαίνουν οι μαθητές και όχι από τι θυμούνται.

 Η βιωματική μέθοδος και εκπαίδευση φέρνει τον μαθητή σε άμεση επαφή με το αντικείμενο μάθησης,  την παρατήρηση (observation) μέσα από πολλές διασκεδαστικές εξειδικευμένες δραστηριότητες όπως μερικές από τις παρακάτω:

 τα παιχνίδια (gaming)

 την αφήγηση ιστοριών (story-tellling)

 τα παιχνίδια ρόλων (role-playing)

 το τραγούδι (singing)

 και τις Εικαστικές δημιουργίες (task based drawing)

    •  Επιπλέον, οι μαθητές μαθαίνουν να δουλεύουν σε ομάδες, να συνεργάζονται, να αναπτύσσουν κριτική σκέψη και να επικοινωνούν
      Οι δεξιότητες που διδάσκονται, αναπτύσσονται και αποκτώνται μέσα από την βιωματική μάθηση και είναι δεξιότητες που επεκτείνονται πολύ πέρα από το στενό περιβάλλον και όρια της τάξης και του βιβλίου.Τελικός στόχος είναι να δείξουμε στους μαθητές μας πως να μαθαίνουν (learn to learn) και πως να σκέφτονται (how to think) αντί του “παραδοσιακού” τι να σκέφτονται. Οι διαδικασίες και οι μέθοδοι που χρησιμοποιούνται στην βιωματική μάθηση συμβάλλουν στην κατανόηση του εαυτού μας (Καμαρινού,1998), αλλά και την ανάπτυξη της προσωπικότητας συνολικά.Τέλος, η βιωματική μάθηση έχει επιστημονικά αποδειχθεί από επιστήμες όπως την Νευρο-Επιστήμη, την Επιστήμη της Μάθησης και την Εκπαιδευτική Ψυχολογία που στόχο έχουν όχι μόνο να αποκρυπτογραφήσουν τον ανθρώπινο εγκέφαλο και τις μαθησιακές και γνωστικές του ιδιότητες αλλά και να μας εξηγήσουν πως να μαθαίνουμε πιο αποτελεσματικά.Οι επιστήμες αυτές λοιπόν έχουν αποδείξει πως η πιο αποτελεσματική μέθοδος μάθησης όχι μόνο ενός αντικειμένου σπουδών όπως π.χ τα Αγγλικά, αλλά ως τρόπος προσωπικής ανάπτυξης και ετοιμασίας των μαθητών μας ως πολίτες του 21ου αιώνα είναι η βιωματική μάθηση.

       

         
         

 

 

Παιδικός Σταθμός Πασχαλίτσα

ΚΔΑΠ Junior Talents

Διεύθυνση: Εκτελεσθέντων Κερδυλλιωτών 20, Άνω Καμενίκια Σέρρες

Τηλ.: 2321400573, 6906755617

Ώρες Λειτουργίας Παιδικού Σταθμού : Δευτέρα - Παρασκευή 7.00 - 15.00 

Ώρες Λειτουργίας ΚΔΑΠ Junior Talents : Δευτέρα - Παρασκευή 15.00 - 17.30 & 17.30 - 21.30

Μήνες λειτουργίας : 01 Σεπτεμβρίου έως 31 Ιουλίου