1. ΚΥΡΙΩΣ  Η  ΣΧΟΛΙΚΗ ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑ

 

ΣΤΟΧΟΙ:

Η διδασκαλία των παιδιών στο ΚΔΑΠ ''JUNIOR TALENTS΄΄ στοχεύει στην προετοιμασία των παιδιών στις σχολικές εργασίες. Μεγάλη σημασία έχει η ενισχυτική και εξατομικευμένη διδασκαλία των παιδιών στις τυχόν μαθησιακές δυσκολίες που αντιμετωπίζουν, με ένα υποστηρικτικό πλαίσιο εκμάθησης μαθησιακών ικανοτήτων-δεξιοτήτων. 

Είναι εξίσου σημαντική η εκμάθηση λόγου-ομιλίας και μαθηματικής ικανότητας και ανάπτυξη της έκφρασης και έκθεσης των σκέψεων. Τα παιδιά θα αναπτύξουν τις γλωσσικές και μαθησιακές ικανότητες ανάλογα με το αναπτυξιακό και νοητικό τους επίπεδο.

 Απώτερος σκοπός είναι η ανάπτυξη των δεξιοτήτων τους και η παιδαγωγική-ψυχολογική ενίσχυση των παιδιών για την αποτελεσματικότερη μάθηση και βελτίωση του νοητικού επιπέδου τους.

  2. ΦΙΛΑΝΑΓΝΩΣΙΑ

Τα βιβλία της φιλαναγνωσίας έχουν θέματα σχετικά με παγκόσμιες και διεθνείς ημέρες,με την καθημερινότητα,τις γιορτές που συμβάλλουν στην ανάπτυξη συνείδησης και ηθικής, κοινωνικής, πολιτισμικής,περιβαλλοντικής αγωγής. Τα παιδιά, με αυτό τον τρόπο, θα γίνουν ευσυνείδητα και θα αναπτύξουν διάφορες απόψεις γύρω από αυτά τα θέματα.

Το παραμύθι ''αλλιώς''

Εκτός από την φιλαναγνωσία διαβάζουμε ιστοριούλες,οι οποίες  μπορεί  να  είναι  διηγήματα  μικρής  έκτασης και ποιήματα μέσα από τα οποία τα  παιδιά  γνωρίζουν  βασικά  στοιχεία της λογοτεχνίας (π.χ.  ομοιοκαταληξία  ,κτλ ).                                                                                                                                   

 Έπειτα οι δραστηριότητες για την αφομοίωση της ιστορίας μπορούν να λάβουν την μορφή  ζωγραφικής ,δραματοποίησης,θεατρικού παιχνιδιού,κουκλοθεάτρου.

Στόχος  είναι  τα  παιδιά  ν’ αντιληφθούν την πολυπλοκότητα και την ποικιλομορφία της απόδοσης της ιστορίας.

ΣΤΟΧΟΙ:

   Το διάβασμα βιβλίων είναι ένας τρόπος ανάπτυξης και ενίσχυσης του λόγου και της αφαιρετικής και κριτικής σκέψης. Εδώ τα παιδιά μέσω των βιβλίων θα μάθουν να αναπτύσσουν τον λόγο και την άποψη τους για διάφορα θέματα

 

 3. ΤΕΧΝΗ

 Η ενασχόληση των παιδιών με την τέχνη επικεντρώνεται σε εικαστικά (χειροτεχνίες,ιδιοκατασκευές),και ζωγραφική με έμφαση στο ελεύθερο και γραμμικό σχέδιο.

  Ακόμη, τα παιδιά διδάσκονται τη θεατρική παιδεία(αγωγή), και αφομοιώνεται και συμμορφώνεται η μάθηση τους μέσα από την δραματική αφήγηση και το θεατρικό παιχνίδι.

 Η μουσική είναι μια από τις μορφές τέχνης, στις οποίες το παιδί μπορεί μέσα από αυτό να εκφράσει διάφορες καλλιτεχνικές ανησυχίες, που θα προσπαθήσουμε να το εξοικειώσουμε.Έτσι μέσω της εκμάθησης της μουσικής τα παιδιά μαθαίνουν τις νότες και την ανάγνωση τους πάνω στο πεντάγραμμο, καθώς και τα χαρακτηριστικά του ήχου(ένταση, χροιά, ηχόχρωμα).

 ΣΤΟΧΟΙ:

 Μέσα από αυτές τις τέχνες τα παιδιά αποκτούν μια εκλεπτυσμένη αντίληψη μέσα στο χρόνο και δύναται να αντιλαμβάνονται με διαφορετική οπτική τον κόσμο της τέχνης. Έτσι, έχουν την δυνατότητα να επιλέξουν μία από αυτές τις μορφές της τέχνης μετέπειτα και να ασχοληθούν εκτενέστερα

  Ιδιαίτερα μέσα από τα εικαστικά τα παιδιά εξασκούν κινητικές δεξιότητες του χεριού, αναπτύσσουν την αντίληψη του ωραίου και του καλαίσθητου, καθώς και την έννοια της στατικότητας και της φαντασίας.

 Επιπλέον, πολλές κατασκευές υλοποιούνται με την εναλλακτική χρήση των ανακυκλώσιμων υλικών.Με αυτόν τον τρόπο τα παιδιά αποκτούν μια περιβαλλοντική αντίληψη. Έτσι, καταλαβαίνουν ότι η ομορφιά ενός αντικειμένου -μιας κατασκευής- μπορεί να αναδειχθεί και μέσα από ένα ήδη χρησιμοποιημένο αντικείμενο το οποίο βρίσκεται στην καθημερινότητα μας.

  Τέλος, στην ζωγραφική με το ελεύθερο και γραμμικό σχέδιο μπορούν να καθοδηγήσουν το παιδί στον καλύτερο σχεδιασμό μιας ζωγραφιάς και να χρησιμοποιούν τους κανόνες(βήματα, αίσθηση βάθους, διαφορετικές οπτικές γωνίες του αντικειμένου, λεπτά χαρακτηριστικά μιας εικόνας, κτλ.) μέσα στην ζωγραφιά τους.

 Το θεατρικό παιχνίδι και η δραματική αφήγηση βοηθάει τα παιδιά να ανακαλύψουν τα όρια της φαντασίας τους, να τα επεκτείνουν και να κατανοήσουν τις διάφορες πτυχές της προσωπικότητας τους. Με την κίνηση σαν τρόπο έκφρασης τα παιδιά απελευθερώνονται και επικοινωνούν με τρόπο διαφορετικό.Επίσης, έχει τη δυνατότητα να εκφράζεται με διαφορετικούς τρόπους και να αντιλαμβάνεται τον κόσμο της τέχνης και τι μπορεί αυτός να μας ανατροφοδοτήσει στην ιδέα και στην αντίληψη για τον κόσμο. Τα μαθήματα και οι πρακτικές τους δίνει την αναδίπλωση του ταλέντου τους στο θέατρο μέσα από ρόλους, συναισθήματα και λεκτικές ή μη λεκτικές μορφές έκφρασης και επικοινωνίας.

  •  Έτσι σε αυτή την δραστηριότητα:
  •  παίζουν μικρούς θεατρικούς ρόλους
  •  αυτοσχεδιάζουν δημιουργικά και με φαντασία
  •  χορεύουν και διασκεδάζουν
  •  μαθαίνουν να συνεργάζονται
  •  βελτιώνουν τις κινητικές τους δεξιότητες

 Τέλος, η διδασκαλία της μουσικής θα τους μάθει να αντιλαμβάνονται τις μορφές μουσικής-μελωδίας, που έχει ο κάθε ήχος, ακόμα και τα είδη του ήχου που υπάρχουν, όχι μόνο μέσω των μουσικών οργάνων, αλλά και των καθημερινών αντικειμένων ή ζώων της φύσης που υπάρχουν γύρω μας.

 4. ΧΟΡΟΣ-ZUMBA-ΑΘΛΟΠΑΙΔΕΙΕΣ

Η εκμάθηση του παραδοσιακού και μοντέρνου χορού με περισσότερη έμφαση στον HIP-HOP, της ZUMBA, των αθλοπαιδιών παρουσιάζει κάποιες μορφές ενασχόλησης στην γυμναστική με έναν διαφορετικό και πιο δημιουργικό τρόπο.

 ΣΚΟΠΟΣ:

  Τα παιδιά μέσα από αυτές τις μορφές εκγύμνασης του σώματος τους θα μάθουν διάφορα είδη χορού και άθλησης, ακόμη και γυμναστικής μέσω χορού. Θα μπορέσουν να ενδυναμώσουν τους μύες του σώματος τους και θα μάθουν πως μας κάνουν καλό στην υγεία του σώματος και της καρδιάς.

  Τα παιδιά, ακόμα, θα αποκτήσουν και θα εξελίξουν την ευελιξία, ευκινησία και ευλυγισία τους. Ειδικότερα, ο χορός ή η εκγύμναση μέσω του χορού θα τους δώσει ρυθμό στην κίνηση και εγρήγορση, καθώς και την αντίληψη του αργού και γρήγορου ρυθμού και τον συνδυασμό των δύο σε μία συγκεκριμένη στιγμή.

 Η λαϊκή παράδοση συνδέει την ιστορία ενός λαού και το παρελθόν του με τηνσύγχρονη πραγματικότητα του και το μέλλον του. Tα παιδιά κινούνται σε πατροπαράδοτους χορευτικούς ρυθμούς και απομνημονεύουν από απλά βήματα μέχρι σύνθετες χορευτικές κινήσεις.

 Ιδιαίτερα, ένα παιδί μπορεί να ξεκινήσει να παρακολουθήσει ένα πρόγραμμα Zumba, καθώς ο χορός αυτός είναι ασφαλής για κάθε ηλικία και επίπεδο φυσικής κατάστασης. Η διασκεδαστική φύση του δεν το κάνει λιγότερο αποδοτικό από άλλα είδη γυμναστικής καθώς συμβάλλει:

  •  σημαντικά στη βελτίωση της αντοχής
  •  στη φυσική τους κατάσταση
  •  στην ευλυγισία και στο μυϊκό συντονισμό
  •  στην ενδυνάμωση όλου του σώματος και της καρδιάς
  •  παίζουν, κοινωνικοποιούνται και δίνουν έμφαση στις διαπροσωπικές τους σχέσεις

 

 5. ΑΓΓΛΙΚΑ

  Η εκμάθηση της αγγλικής γλώσσας αφορά στην ακουστική (μέσω ακρόασης και εκμάθησης αγγλικών τραγουδιών) και γραπτή αναγνώριση του αλφαβήτου της αγγλικής ακόμη και στην μετάφραση και επικοινωνία των παιδιών, ανάλογα με την ηλικία.

  Ο τρόπος διδασκαλίας της εντάσσεται στα δεδομένα-πλαίσια της καθημερινότητας των παιδιών. Έτσι αποκτούν μια σφαιρική εικόνα για την αγγλική γλώσσα.

 ΣΚΟΠΟΣ:

  Τα παιδιά να είναι σε θέση να επικοινωνήσουν και να κατανοήσουν την αγγλική γλώσσα.Να μπορέσουν να εξοικειωθούν με αυτήν, να αρχίσουν να αποκτούν την προφορά και να εμπλουτίσουν το λεξιλόγιο της αγγλικής.

  Στη συνέχεια θα μπορούν να σχηματίζουν προτάσεις ανάλογες με τους κανόνες της γραμματικής και του συντακτικού της αγγλικής.

  Εδώ πρέπει να γίνει αντιληπτό ότι ο στόχος και οι πρακτικές αντιστοιχούν στο επίπεδο και στην ηλικία του παιδιού (εξατομικευμένα).

6. ΑΥΤΟΑΜΥΝΑ

Ανάλογα με την ηλικία τους,γίνεται εκμάθηση αυτοάμυνας έτσι ώστε να μπορούν να προστατευτούν από τους κινδύνους που μπορεί να υπάρξουν. Αυτή η μάθηση γίνεται μέσω των παιχνιδιών αυτοάμυνας καθώς και την λεκτική ή και πρακτική διδασκαλία τρόπων αυτοάμυνας.

ΣΚΟΠΟΣ:

Τα παιδιά να μάθουν ποιοι είναι οι κίνδυνοι και ποιοι οι τρόποι αποφυγής αυτών των κινδύνων. Ακόμη, είναι σημαντικό το παιδί να αντιληφθεί την πραγματική του δύναμη, τους τρόπους που μπορεί να την χρησιμοποιήσει στην πραγματικότητα, όπως σχέση δύναμης με την δύναμη του αντιπάλου, χρήση διαφόρων λαβών που δεν αντικατοπτρίζει το μέγεθος και την ισχύ του αντιπάλου, πρακτικές αποφυγής ενός κινδύνου. Το παιδί, ανάλογα με την ηλικία του, θα μπορέσει να είναι πιο ευέλικτο και να είναι σε εγρήγορση και ετοιμότητα για να χειριστεί μια κατάσταση-να αποφύγει τον κίνδυνο με εναλλακτικούς και έξυπνους τρόπους.

7.  ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ-ΕΠΙΤΡΑΠΕΖΙΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ

Τα επιτραπέζια παιχνίδια(Λεξομανία, Μαθαίνοντας την ώρα, Monopoly,κ.ά) τα χειριζόμαστε με διάφορους τρόπους έτσι, ώστε το παιχνίδι να μας δώσει το επιθυμητό αποτέλεσμα εκμάθησης μιας δεξιότητας, μιας γνώσης γλωσσικής/μαθηματικής.

Το σκάκι:

είναι παιχνίδι όχι μόνο για μεγάλους αλλά κυρίως για παιδιά. Πολλοί λένε ότι το σκάκι είναι επιστήμη και τέχνη ταυτόχρονα. Αυτό που χαρακτηρίζει το σκάκι είναι ότι δεν υπάρχει ο παράγοντας της τύχης αλλά της στρατηγικής.

Survivor –Παιχνίδια επιβίωσης

Με αθλήματα και αγωνίσματα τα παιδιά παίζουν και διασκεδάζουν όλα μαζί σε ομάδες, συνεργάζονται και παράλληλα εξασκούνται σε δεξιότητες, όπως ο στόχος, ή η επίλυση puzzle, κ.ά .

ΣΚΟΠΟΣ:

Τα παιδιά μαθαίνουν μέσα από αυτά να κατανοούν και να σέβονται τους κανόνες ενός παιχνιδιού. Επιπρόσθετα, αναπτύσσεται και εξελίσσεται ένας υγιής ανταγωνισμός μεταξύ των παιδιών.

Στα ομαδικά παιχνίδια τα παιδιά βοηθούν το ένα το άλλο, με βάση την ικανότητα και την δεξιότητα που κατέχουν καλύτερα, για να μπορέσουν να ανταγωνισθούν την αντίπαλη ομάδα.

Σκοπός είναι η συμμετοχή και η ολοκλήρωση ενός παιχνιδιού,παρά η κατάταξη του νικητή και του ηττημένου. Τέλος, αποκτούνται και ενδυναμώνονται οι επικοινωνιακές,κοινωνικές δεξιότητες καθώς και οι γνωστικές και γνωσιακές δεξιότητες.

  • Συγκεκριμένα,οι δεξιότητες που αποκτούν τα παιδιά είναι:
  • η ανάπτυξη της μεθοδικότητας και της στρατηγικής
  • η καλλιέργεια της αναλυτικής σκέψης και της φαντασίας
  • η βελτίωση της μνήμης και της αντίληψης
  • η αυτοσυγκέντρωση
  • η υπομονή αλλά και η επιμονή

8) ΟΙΚΙΑΚΑ

Oι "μικροί σκούφοι"

Στα οικιακά και συγκεκριμένα στη μαγειρική τα παιδιά θα μάθουνε να φτιάχνουν εύκολα και δημιουργικά γλυκά/παραδοσιακά εδέσματα με αγνά υλικά καθώς επίσης φαγητά και σνακ με λαχανικά από τον λαχανόκηπο του σχολείου μας.

Στην κηπουρική-ανθοκομία τα παιδιά σπέρνουν ,στον ειδικά διαμορφωμένο κήπο της αυλής μας, διάφορα λαχανικά/φρούτα/λουλούδια, στη συνέχεια τα φροντίζουν και παρατηρούν την ανάπτυξη τους.

Στην οικοκυρική, η καθημερινή λειτουργία του προγράμματος μαθαίνει στα παιδιά να τακτοποιούν τα αντικείμενα τους και να διατηρούν το χώρο τους καθαρό. Επιπλέον, στο ''σπιτάκι της γιαγιάς'' το οποίο βρίσκεται στην αυλή του σχολείου μας τα παιδιά έρχονται σε επαφή με παλιά αντικείμενα-εργαλεία (αντίκες) που χρησιμοποιούσαν οι νοικοκυρές στο παρελθόν(σίδερο,γουδί,σκεύη αλουμινίου,καζάνι,ραπτομηχανή,γκαζόλαμπα,σκάφη,κουρελούδες),στη συνέχεια τα συγκρίνουν με τα σημερινά του σπιτιού τους κ καταλήγουν σε συμπεράσματα.

ΣΤΟΧΟΙ:

Τα παιδιά, με την εκμάθηση των οικιακών, θα μάθουν να είναι ανεξάρτητα. Στην πορεία της εκμάθησης αυτής θα γίνουν ενσυνείδητα και υπεύθυνα για την ζωή τους. Όπως :

  • Θα μάθουν να λειτουργούν αυτόνομα για την επιβίωση τους
  • Θα μάθουν σημαντικές πρακτικές για την καθημερινότητα τους
  • Θα μάθουν να φροντίζουν τον εαυτό τους, καθώς επίσης και τα σπαρτά τους
  • Θα μάθουν την εξέλιξη των οικιακών εργαλείων με το πέρασμα των χρόνων καθώς επίσης και της φύσης με την σπορά ενός λαχανικού/φρούτου/λουλουδιού, την εποχή την οποία αναπτύσσονται και τα θρεπτικά συστατικά τα οποία μας προσφέρουν.
  • Μαθαίνουν να συγκεντρώνουν τα υλικά τους και να τα βάζουν με την ανάλογη σειρά. Έτσι οργανώνουν τον χρόνο τους με αποτέλεσμα να αποκτούν καλύτερη αντίληψη αυτού. Η αναλογία των ποσοτήτων αλλά και ο χρόνος ψησίματος που απαιτείται για το κάθε φαγητό/γλυκό διδάσκει στα παιδιά να είναι συγκεντρωμένα κaι προσεκτικά.
  • Γνωρίζουν με τον καλύτερο δυνατό τρόπο την σημασία της σωστής και ισορροπημένης διατροφής. Η μαγειρική εξυπηρετεί την επαφή και εξοικείωση του παιδιού με τις βασικές πρώτες ύλες και τα συστατικά που είναι απαραίτητα για κάθε συνταγή περιλαμβάνοντας διαφορετικές μυρωδιές, γεύσεις και υφές που εξάπτει την περιέργεια του. Έτσι φέρνουμε τα παιδιά σε επαφή με την υγιεινή διατροφή.

 

9. ΠΕΙΡΑΜΑ-ΜΙΚΡΟΙ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΕΣ

Τα παιδιά θα παρακολουθήσουν και θα συμμετάσχουν σε διάφορα πειράματα με τα οποία θα μάθουν διάφ ορες έννοιες γύρω από τη φυσική και την χημεία.

ΣΚΟΠΟΣ:

  • Τα παιδιά θα εξοικειωθούν με τους νόμους της φυσικής και της χημείας. Θα παρατηρήσουν, θα αναρωτηθούν,θα προβληματιστούν και θα προβλέψουν.
  • Θα γνωρίσουν την επιστήμη βιωματικά, βλέποντας την, αγγίζοντας την, μυρίζοντας την.
  • Έτσι θα ανακαλύψουν το εκπληκτικό επιστημονικό υπόβαθρο που κρύβεται πίσω από τον κόσμο που τους περιβάλλει.
  • Η χημεία και η φυσική είναι βασικοί πυλώνες της επιστήμης, που συνδέονται επίσης άρρηκτα με την καθημερινή ζωή.
  • Κύριος στόχος είναι η γνώση αυτών των επιστημών να έχει νόημα και να είναι προσιτή στα παιδιά.
  • Ακόμη επιδιώκεται τα παιδιά να μην είναι παθητικοί θεατές αλλά να συμμετέχουν στην διεκπεραίωση των πειραμάτων .

Τα παιδιά γίνονται μικροί επιστήμονες διατυπώνοντας ερωτήματα, εξερευνώντας φαινόμενα,παρατηρώντας υλικά, κάνοντας συσχετίσεις και συνδέσεις. Έτσι η γνώση δε μεταβιβάζεται απλά, αλλά εποικοδομείται μέσα από την προσωπική και ενεργή εμπλοκή των παιδιών.

10. ΕΜΕΙΣ & ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ

Σ'αυτή την θεματική τα παιδιά αντιλαμβάνονται το ρόλο του περιβάλλοντος. Μέσα από βιωματικές δραστηριότητες λαμβάνουν δράση για να σώσουν τον πλανήτη. Χρειάζεται ,όμως, να κάνουν αρκετές “στάσεις” και να είναι εφοδιασμένα με υπομονή, επιμονή και θέληση. Άραγε θα τα καταφέρουν;

Στόχος είναι να ευαισθητοποιήσουμε τα παιδιά στο θέμα του περιβάλλοντος. Η συστηματική ενημέρωση τους και η υπόδειξη τρόπων αντιμετώπισης σχετικά με προβλήματα του πλανήτη μας θ’ αλλάξουν τη στάση και την οπτική τους για το συγκεκριμένο θέμα.

11. ΓΝΩΡΙΖΩ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ

Είναι ένα μάθημα γεωγραφίας διαφορετικό από τα άλλα. Επικεντρωνόμαστε αρχικά, στην Ευρώπη. Εξοικειωνόμαστε με τον Ευρωπαϊκό χάρτη και μαθαίνουμε για κάθε Ευρω-παϊκή χώρα ξεχωριστά ( τα αξιοθέατα, την ιστορία της, την κουλτούρα και τις παραδόσεις, τις συνήθειες, τα παραδοσιακά φαγητά τους….) Αργότερα με οδηγό τον παγκόσμιο χάρτη, γνωρίζουμε όλα τα μέρη του πλανήτη μας.

Στόχος είναι να ''ταξιδέψουμε'' μαζί με τα παιδιά και ν’ αποκτήσουν σφαι-ρικές γνώσεις γνωρίζοντας τα βασικότερα στοιχεία για κάθε χώρα.

12. ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΗ ΑΓΩΓΗ

Κρίνουμε αναγκαίο να επιμορφωθούν τα παιδιά στην κυκλοφοριακή αγωγή. Μαθαίνουμε τα σήματα ,την σημασία της διάβασης, γνωρίζουμε τον ‘Σταμάτη’ και τον ‘Γρηγόρη’ και εξοικειωνόμαστε με το πως πρέπει να κυκλοφορεί ένας ποδηλάτης. Στόχος είναι να μάθουν τα παιδιά τους κανόνες κυκλοφοριακής αγωγής.

         
         

 

 

Παιδικός Σταθμός Πασχαλίτσα

ΚΔΑΠ Junior Talents

Διεύθυνση: Εκτελεσθέντων Κερδυλλιωτών 20, Άνω Καμενίκια Σέρρες

Τηλ.: 2321400573, 6906755617

Ώρες Λειτουργίας Παιδικού Σταθμού : Δευτέρα - Παρασκευή 7.00 - 15.00 

Ώρες Λειτουργίας ΚΔΑΠ Junior Talents : Δευτέρα - Παρασκευή 15.00 - 17.30 & 17.30 - 21.30

Μήνες λειτουργίας : 01 Σεπτεμβρίου έως 31 Ιουλίου